The Project
Products
Learning Scenarios

Fermé, E. & Hansson, S. O. (2011a). AGM 25 Years: Twenty-Five Years of Research in Belief Change. Journal of Philosophical Logic. 40, (2) : 295-331.

Fermé, E. & Hansson, S. O. (2011b). Editorial Introduction—25 Years of AGM Theory. Journal of Philosophical Logic 40, (2) : 113-114.

Fermé, E. & Reis, M. D. L. (2013). Epistemic Entrenchment-based Multiple Contractions. The Review of Symbolic Logic.  (Submitted)

Fermé, E. & Reis, M. D. L. (2012). System of spheres-based multiple contractions. Journal of Philosophical Logic. 41, (1) : 29-52.

Fernandes, E. (2013b) Viajando entre a Agência Disciplinar e a Agência Conceptual, para Aprender Funções, a Bordo de um Robot Transportando Agência Material. Bolema. (Submitted)

Fernandes, E. & Martins, S. (2013). Using robots to learn in a primary school practice: Participation, competence and agency. British Journal of Educational Technology. (Submitted)

Lopes, P. C. & Fernandes, E. (2012b). Uma corrida de robots na aula de matemática. Revista Tecnologias na Educação. 4, (7) : 1-13. ISSN: 1984-4751.

Martins, S. & Fernandes, E. (2013). A criação de uma história com robots: Um empreendimento conjunto. Perspectiva. (Submitted)

Martins, S. & Fernandes, E. (2012c). O trabalho de projeto com robots nos primeiros anos: Analisando a aprendizagem como participação. Revista Brasileira de Educação. (Submitted)

Martins, S. & Fernandes, E. (2012d). Seeing Mathematics through robots: The transparency process. Journal of Science Education and Technology.  (Submitted)
Pais, A.; Fernandes, E.; Matos, J. F. & Alves, A. S. (2012). Recovering the meaning of “critique” in critical mathematics education. For the Learning of Mathematics Journal, 32 (1) : 28-33.

Reis, M. D. L. & Fermé, E. (2012). Possible world semantics for partial meet multiple contractions. Journal of Philosophical Logic 41, (1) : 7-28.

home contacts Team HOME contacts